За наявності певних знань та навичок відновити рульову рейку своїми руками цілком можливо без потреби відвідати автосервіс. Щоб спростити це завдання, пропонуємо ознайомитись з інструкцією, складеною професійними автомеханіками. Але спочатку варто ознайомитися з основними ознаками, що свідчать про несправність даного механізму.
Симптоми поломки
Ремонт потрібен у тому випадку, якщо:
- Від вузла доноситься стукіт, який передається на кермо транспортного засобу.
- Насос гідропідсилювача працює дуже голосно.
- Кермо повертається туго чи під час повороту його заклинює.
- Кут повороту керма не відповідає куту повороту коліс (рейка «люфт»).
- З бачка гідропідсилювача тече технічна рідина (можна визначити масляними плямами під автомобілем).
Наявність навіть однієї з названих ознак – досить вагомий привід для того щоб виконати ремонт рульових рейок. Якщо проігнорувати проблему, це призведе до того, що з'являться нові несправності. Як результат, вартість відновлення вузла суттєво зросте.
Влаштування рульової рейки
Щоб виконати ремонт кермової рейки самостійно, потрібно добре розуміти, як вона влаштована. Ось основні елементи, присутні у цьому механізмі:
- Металевий картер захищений чохлом.
- Шестерня, що встановлюється на картері (її рух забезпечується підшипниками).
- Розподільний редуктор, що передає зусилля від керма на колеса.
- Втулка та кільце, що обмежують рух рейки при поворотах.
З чого почати?
Перш ніж приступати до ремонту рейкового механізму, необхідно придбати ремкомплект. До нього входять сальники, кільця ущільнювачів, підшипники, втулки та інші дрібні деталі.
Якщо у вас це все є, то можна приступати до демонтажу вузла. Для цього потрібно:
- Підняти машину на домкраті або загнати на оглядову яму.
- Після цього слід зняти захисну пластину.
- Відкрутити гвинти та від'єднати кріплення, на яких зафіксовано рейковий механізм.
- Акуратно витягти рейку.
Порада: при демонтажі вузла відразу ж зніміть рульову тягу. Це дозволить досягти повної герметичності при встановленні нових пильовиків.
Послідовність розбирання механізму
Розбирання реалізується в такій послідовності:
- Викручуємо кріплення рейки, що з'єднують її з кермовими тягами.
- Знімаємо пластикову заглушку, що знаходиться біля валу.
- Відкручуємо стопорну гайку і знімаємо стопорне кільце.
- Вибиваємо вал.
- Знімаємо сальники (нижній та верхній).
- Повертаємо заглушку і виймаємо стопорне кільце.
- Демонтуємо розподільний механізм.
- Дістаємо заглушку та пружину.
Після цього потрібно виконати дефектування запчастин, попередньо очистивши їх від бруду та масляних відкладень. Усі зношені деталі слід замінити. У разі сильних пошкоджень шестерні та валу буде потрібна повна заміна рейки.
Складання та встановлення рейкового механізму виконується у зворотному порядку від розбирання та демонтажу. Після ремонту потрібно обов'язково відрегулювати розвал-сходження, до тогож не буде зайвою повна діагностика ходової.
Не впевнені, що впораєтеся самі? Звертайтесь до професіоналів!
Наприклад СТО Prator-Auto пропонує одні з найкращих цін на послуги з ремонту рульових рейок у м. Винники. Кваліфіковані автомеханіки виконають комплексну діагностику і відразу скажуть вам, скільки коштує відновлення механізму. Після завершення робіт ви отримаєте повністью справне авто.
Домовитися про візит на СТО або поставити будь-яке запитання можна в телефонному режимі. Контакти наведено на сайті.
|